Uwaga! Od sierpnia 2017 forum jest w trybie tylko do odczytu.

Dlaczego? Dlatego, że społeczność TYPO3 przeniosła się na slack'a i stackoverflow:
  • Przeczytaj artykuł wprowadzający do slacka, w którym dowiesz gdzie i jak się zarejestrować.
  • Jeżeli masz pytania odnośnie Polskiej Społeczności TYPO3 zapraszamy na kanał slack'a #community-pl. Rozmawiamy tam w języku polskim.
  • Pytania dotyczące samego TYPO3 zadawaj po angielsku na stackoverflow oznaczając je tagiem "typo3". Następnie posługując się linkiem do tego pytania postaraj się zachęcić ludzi z kanału slack'a #typo3-cms lub bardziej pasujących kanałów tematycznych, żeby na nie odpowiedzieli.
  • Możesz też oczywiście zadawać pytania na slacku bez zakładania wątków na stackoverflow, ale wówczas wiedza ta nie jest indeksowana przez googla i część osób nie będzie chciała Ci z tego powodu pomagać.
  • Dla części osób dzielących się wiedzą ważne jest też budowanie reputacji na stackoverflow. Jest to kolejny powód dla którego powinieneś zadawać pytania na stackoverflow by zwiększyć swoje szanse na znalezienie odpowiedzi. Pamiętaj, żeby oceniać odpowiedzi!
Temat z wieloma odpowiedziami

Logowanie do panelu admin-a - problem


Autor Wiadomość
Napisane: 21.09.2011 [15:21]
Rantar
Twórca tematu
zarejestrowany: 21.09.2011
Posty: 11
Witam,

Od paru dni nie mogę zalogować się do panelu admina(wpisując na 100% dobre dane logowania).
Próbowałem już zmieniać hasło w bazie PostgreSQL (na zakodowany "joh316"icon_wink.gif ale niestety nic to nie dało. Dalej otrzymuję komunikat:

Twoja próba logowania nie powiodał się

Upewnij się, że wprowadziłeś nazwę użytkwnika i hasło poprawnie (pamiętaj o dużych / małych literach)

Wcześniej wszystko działało bez zarzutu. Czy wiecie czym może być coś takiego spowodowane? Może przy zmianie hasła w bazie trzeba też opróżnić na ftp jakiś cache bazy? Jeśli wiecie gdzie on się znajduje to prosiłbym o pomoc. Dzięki z góry!
Napisane: 21.09.2011 [15:27]
dpacholczyk
admin
zarejestrowany: 17.09.2008
Posty: 1544
ale pamiętałeś o tym, że hasło jest tam hashowane ? więc wpisanie otwartym tekstem joh316 nic ci nie da to raz
dwa, że domyślne hasło to "password". joh316 jest domyślny dla install tool
trzy, wyczyść ciasteczka
cztery, na przyszłość pamiętaj, że jak chcesz ręcznie usuwać pliki cache to są one w typo3conf zaczynają się od temp

Certified Level 2 TYPO3 Night Crew Member.

http://typo3blog.pl
Napisane: 21.09.2011 [15:37]
Rantar
Twórca tematu
zarejestrowany: 21.09.2011
Posty: 11
Tak, użyłem zahaszowanego hasła "joh316" w bazie. Wziąłem je z tej strony:
http://kb.siteground.com/article/How_can_I_reset_my_Typo3_administrative_password.html

Znaczy się,że zahaszowane "joh316" to bacb98acf97e0b6112b1d1b650b84971.
Mimo tego, że usunąłem pliki z katalogu typo2conf(zaczynające się na temp) sytuacja się nie zmienia.
Napisane: 21.09.2011 [15:43]
tomkraw1
admin
zarejestrowany: 14.07.2008
Posty: 530
Może konto zostało zablokowane. Utwórz może phpMyAdmin-em nowe konto z tym hasłem i spróbuj wejść.

pozdrawiam
Tomek
Napisane: 21.09.2011 [15:52]
Rantar
Twórca tematu
zarejestrowany: 21.09.2011
Posty: 11
Dodawałem też nowego użytkownika. Niestety nie działa.
Zmieniałem też hasła dla innych użytkowników(już wcześniej dodanych z panelu) - nic nie daje.
Czy na pewno nie ma innych plików(oprócz tempowych w katalogu typo3conf), które cache-ują bazę danych?
Napisane: 21.09.2011 [16:57]
spadger
zarejestrowany: 19.04.2007
Posty: 28
1. Sprawdź czy masz wolne miejsce na dysku.
2. Spróbuj z innej przeglądarki.
Napisane: 21.09.2011 [20:31]
biesior
admin
zarejestrowany: 20.03.2008
Posty: 1709
Mi to zakrawa na zmienioną metodę autorzyacji.

Zaloguj się do install tool ( http://twoja-domena.tld/typo3/install ) i przejrzyj ustawienia, również z tego poziomu możesz utworzyć nowe konto admina w celach ratunkowych.

TYPO3 Certified Integrator | TYPO3 Społeczność Polska

prv: ['] waiting for the miracle, for the miracle to come
Napisane: 21.09.2011 [22:06]
mushroomhead
zarejestrowany: 25.11.2009
Posty: 51
Kiedyś miałem na nazwa.pl podobny przypadek, ale okazało się, że została przekroczona quota i to było powodem. Po zwiększeniu rozmiaru bazy danych wszystko działało ok.
Spróbuj dodać drugiego admina spod InstallTool i być może pojawi się jakiś naprowadzający komunikat, jeśli nie będzie chciał utworzyć drugiego konta.
Napisane: 22.09.2011 [10:09]
Rantar
Twórca tematu
zarejestrowany: 21.09.2011
Posty: 11
Niestety nie mogę zalogować się do install tool mimo tego, że wpisuje poprawne hasło joh316 (które podane jest zahaszowane w pliku localconf.php).
Jeśli chodzi o quote to może być dobry trop bo problem zaczął się od tego jak została ona przekroczona. Ale gdy ją zwiększyłem(limit dla serwisu www) nie naprawiło to problemu. Chyba, że baza danych ma swoją oddzielną quote... jak myślicie?
Napisane: 22.09.2011 [10:45]
biesior
admin
zarejestrowany: 20.03.2008
Posty: 1709
@Rantar przejrzyj dokładnie localconf.php jeśli zmieniałeś hasło (a może ktoś inny) to ta zmienna $TYPO3_CONF_VARS['BE']['installToolPassword'] jest powtórzona poniżej z nową wartością.

Przejdź do okna logowania do InstallTool, wpisz nowe hasło i otrzymasz podobny komunikat:

HTML
The password you just tried has this md5-value:
d779068b243debccf6d1fb0434f90607


skopiuj wartość MD5, otwórz localconf, WYWAL z początku dokumentu te linie:

PHP
// Default password is "joh316" :
$TYPO3_CONF_VARS['BE']['installToolPassword'] = '5f85392767bae3dc69458fb5ea28abcc';


a następnie poszukaj powtórzonej zmiennej $TYPO3_CONF_VARS['BE']['installToolPassword'], jeśli jej nie ma dodaj po prostu gdzieś pod koniec pliku (koniecznie ZA komentarzem ## INSTALL SCRIPT EDIT POINT TOKEN i podaj jej wartość z okienka logowania.

musi zadziałać.

TYPO3 Certified Integrator | TYPO3 Społeczność Polska

prv: ['] waiting for the miracle, for the miracle to come